وبلاگ کتاب فارسی

علم و دانش؛ فرهنگ سازی اجتماعی

وبلاگ کتاب فارسی

علم و دانش؛ فرهنگ سازی اجتماعی

هر جامعه‌ای برای پیشرفت باید فرهنگ مردم خود را غنی سازی کند، بنابراین، توجه به فرهنگ کتاب و مطالعه، یکی از مهمترین مسائل فرهنگی امروز جامعه ما خواهد بود.

منوی بلاگ
آخرین نظرات
  • ۱۸ فروردين ۹۶، ۲۰:۱۹ - هادی
    خوب

حوزه فعالیت های سایت

دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۲، ۰۱:۱۲ ب.ظ
کتاب فارسی، همانطور که از نامش پیداست در حیطه کتاب و نوشته های الکترونیکی فعالیت می کند، اما اهدافی که ما برای این وبسایت در نظر داریم فوق کتاب است. بخش اعظمی از فعالیت و انرژی سایت ما برای انتشار کتاب های الکترونیکی صرف می شود اما می دانیم که محدود شدن فقط در این حیطه، کافی نیست و ممکن است نیاز کاربران را برطرف ننماید، از این جهت قصد داریم فعالیت هایی که در این سایت علاوه بر انتشار کتاب است را شرح دهیم، تمام فعالیت هایی که در ادامه ذکر می شود به طریقی با نظام فرهنگی و کتاب مربوط می شود و در عین حال بحثی مجزای از آن است.

1. مقالات الکترونیکی
بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان استفاده مفیدی که از اینترنت انجام می دهند پیدا کردن مقاله و نوشته های مربوط به درسشان است. آنان می توانند از این مقالات برای تحقیقات خود کمک بگیرند و یا با مبحث مورد علاقه خود در زمینه های مخلتف بیشتر آشنا شوند، عده ای دیگر این مقالات را صرفا برای افزودن دانسته های شخصی و اطلاعات عمومی مطالعه می کنند. همانطور که قبلا اشاره شد در کنار پروژه انتشار 14000 جلدی کتاب، پروژه دیگر ما تصحیح و بازنویسی بانک مقالات است این مقالات در موضوعات متنوع و جالبی منتشر شده است که نیاز به تصحیح و تدوین و ویراستاری دارد و پس از کامل شدن در سایت قرار می گیرد.
عناوین این مقالات بدین شرح می باشند:
اجتماعی و جامعه شناسی، ادبیات، ادیان و مذاهب و فرق مختلف، اسلحه و جنگ، اقتصاد، آمار، اماکن تاریخی و باستانی، آموزشی، مقالات انگلیسی، زندگینامه ائمه اطهار (ع)، بانکداری، برق و مخابرات، بیماری ها، پزشکی، تاریخ و جغرافیا، جانوران، حقوق، حسابداری، دام و طیور، دینی، روانشناسی، زیست، ریاضی، زمین شناسی، زندگینامه شخصیت ها، سیاسی، مشاغل، شهدا، شیمی فیزیک، صادرات، صنایع، علوم دریایی، صنعت، عمران، فلسفه، کارآفرینی، کشاورزی تغذیه، گیاهان، کامپیوتر، گردشگری، مدیریت، مشاهیر، معماری، مکانیک، موبایل، موسیقی، هنر، هوا فضا، ورزش و کتب فارسی. لازم به ذکر است که مقالاتی که در موضوعات فوق ارائه می شوند قابل ویرایش هستند و به همراه تصاویری از مطلب، به کاربر عرضه می شوند.



2. نرم افزارهای تلفن همراه
بسیاری از افراد ترجیح می دهند کتاب ها و نوشته های مورد علاقه خود را در تلفن همراه خود مشاهده کنند، از این جهت بخشی از فعالیت های ما مربوط می شود به انتشار کتاب الکترونیکی نسخه تلفن همراه، اکثر این کتاب ها توسط کاربران برای انتشار فرستاده می شوند و در دو دسته عمده یعنی سرگرمی و مذهبی تقسیم می شوند.

3. داستان های کوتاه
بسیاری از داستان هایی که بصورت الکترونیکی به انتشار می رسد دارای حجم کمی هستند و معمولا بصورت چند داستان کوتاه در یک کتاب جمع شده اند، بدین جهت سعی ما بر این است که داستان های کوتاه را بصورت نسخه تایپ شده و کامل بر روی سایت منتشر کنیم. این کار علاوه بر اینکه باب میل اکثر خوانندگان است راحتی و سهولت را برای خواندن به همراه دارد چرا که دیگر نیاز به دریافت کتاب و مشاهده آن توسط نرم افزار وجود ندارد، برای هر داستان کوتاه یک جلد زیبا طراحی می شود و در کنار داستان قرار می گیرد. بدیهی است که نام نویسنده و انتشارات آن هم به داستان ضمیمه خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">